TOP 3 OPINIE o uczelniach medycznych

Witajcie!  

Na podstawie przesłanych do nas BLISKO TYSIĄCA opinii studentów (SERDECZNE PODZIĘKOWANIA dla @gf_medstudent ; @dr_kasia_  ; @nie.oddam.fartucha za współpracę przy tym projekcie 🙂 )

, dokonujemy dla Was aktualizacji 2019 naszego artykułu !

Materiał ma charakter poglądowy i ma na celu pomóc Wam w wyborze najbardziej odpowiedniej dla Was Uczelni.

 

Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Przyjemnej lektury! 😊

 

Warszawski Uniwersytet Medyczny         kat. A*

 

  • Bezstresowe zajęcia, zdecydowana większość asystentów przykłada się do swoich obowiązków, stosunkowo łatwo zdać z tzw. „niepotrzebnych przedmiotów”
  • liczne prężnie działające koła naukowe, wysokie stypendia dla studentów; spora ilość ciekawych dobrze prowadzonych warsztatów – możliwość rozwoju zainteresowań, samorząd studencki organizujący mnóstwo wyjazdów
  • Campus uniwersytecki Banacha!!! – infrastruktura na poziomie europejskim

 

  • zajęcia odbywają się w odległych miejscach na mapie Warszawy( w szczególności II Wydział Lekarski)
  • wysokie koszty utrzymania
  • wysoka konkurencja w odbyciu stażu podyplomowego

 

Gdański Uniwersytet Medyczny          kat. A

 

  • większość zajęć w nowo-rozbudowanym campusie uczelni (CMI, CMN, centrum symulacji medycznej) , nie ma potrzeby przemieszczenia się po mieście
  • dobra organizacja zajęć – studenci dobrze poinformowani; większość spraw ze strony Uczelni można załatwić przez internet (praktyki, fakultety i wiele innych)
  • MORZE ; )

 

  • skrajne położenie na mapie Polski
  • „troszkę przesada z anatomia na I roku (otwarte koła, bardzo szczegółowe) ; brak możliwości poprawy kolokwiów”
  • „Oddalenie od przystanku tramwajowego (wchodzenie pod górę rano zabija), duży odrzut na pierwszych dwóch latach, 9(!) kolokwiów w soboty na trzecim roku.

 

Uniwersytet Medyczny w Poznaniu                   kat. A (I i II wydział)

 

  • wysoka jakość kształcenia, świetna infrastruktura – dobrze wyposażona biblioteka (w dni powszednie otwarta do 24 ! ) , „know-how”
  • uczelnia bardzo „prostudencka”, konstruktywna relacja na linii uczelnia- student ; (nauczyciele akademiccy, ciekawie prowadzone zajęcia, dużo kół naukowych i organizowanych konferencji o zasięgu międzynarodowym)
  • praktycznie nastawieni prowadzący, mniej ważne przedmioty występują w modułach, wzajemna pomoc koleżeńska

 

  • zbyt liczne grupy kliniczne
  • Nie ma wad, UMP to wzór uczelni medycznych (wyj. red. może to trochę nie fair ale taka odpowiedź, bardzo często pojawiała się w Waszych wiadomościach, dlatego chcąc być rzetelni publikujemy ją)
  • „dla kogoś wadą może być brak jednego, centralnego szpitala klinicznego” – szpitale są rozrzucone po całym mieście

 

 

 

 

Uniwersytet Medyczny w Lublinie           kat. B

 

  • ładne miasto, mające swój niepowtarzalny klimat, „ zwarta infrastruktura”
  • mnóstwo stowarzyszeń i kół naukowych, ZPIT (jedyny Zpit Uniwersytetu Medycznego w PL) , nowe centrum
  • dobra zdawalność egzaminów, dobra atmosfera na uczelni pomiędzy studentami

 

  • słabe wyposażenie biblioteki
  • „Centrum symulacji prowadzone bez składu i pomysłu, przeładowanie obowiązkowymi fakultetami, niedobór przydatnego szkolenia praktycznego”
  • czasami zbyt małe zaangażowanie asystentów

 

Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach                    kat. B

 

  • Nowa infrasktura uczelni (nowa hala sportowa), nowoczesne i kompletne wyposażenie sal ćwiczeniowych
  • Bardzo dużo można skorzystać na zajęciach klinicznych, gdzie mamy max 5 osobowe grupy
  • wysoki poziom nauczania anatomii, odpowiednie podejście prowadzących do studenta,

 

  • Fakultety na mało interesujące tematy
  • Problemy z planem zajęć(brak dobrej organizacji)
  • duża ilość “okienek” w planie, duży nacisk na mało potrzebne przedmioty np. biostatystyka,

 

 

Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum w Krakowie        kat. A

 

  • Wysoki poziom nauczania (bardzo wysoki średni wynik z LEK’u) ; Studenci mają wpływ na harmonogram organizacyjno-dydaktyczny
  • Dobra relacja na linii Dziekanat – Student
  • Duży potencjał do rozwoju na tle naukowym, dobra dostępność materiałów naukowych

 

  • Fizjologia, Biochemia, Anatomia(pół roku), Histologia, Genetyka na pierwszym roku studiów
  • smog
  • liczne grupy kliniczne, „ciężkie trudne do przewidzenia egzaminy”

 

Uniwersytet Zielonogórski  Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu                    kat. B

 

  • dobrze zaopatrzona biblioteka
  • dobra atmosfera na uczelni, małe grupy kliniczne
  • dobrze określone wymagania na konkretny egzamin

 

  • Asystenci i Wykładowcy „zapożyczani” z innych uczelni
  • słaba organizacja zajęć, plan zajęć
  • brak studenckich stołówek

 

 

Uniwersytet Rzeszowski Wydział Medyczny           kat. B


 

  • świeże i rzetelne podejście lekarzy w grupach, większość wykładowców jest „ok” i chcą czegoś nauczyć, dużo odpowiedzi ustnych, co zmusza do nauki i nie ma szans zdać na bazach, giełdach, miasto wspaniałe, wszystko na miejscu
  • małe grupy kliniczne(dobry dostęp do pacjenta)
  • znaczące inwestycje w infrastrukturę (np. dobrze wyposażany zakład anatomii ze stołem interaktywnym umożliwiającym wirtualną sekcję, sale zajęć wyposażone w ok. 30 stanowisk z nowymi mikroskopami)

  • atmosfera pomiędzy studentami
  • Zła organizacja zajęć ( zajęcia od 7.30-20.30), brak odstępu miedzy końcem semestru a początkiem sesji, sesja poprawkowa w lipcu
  • skrajne położenie na mapie Polski

 

Śląski Uniwersytet Medyczny                      kat. A

 

  • Dobra atmosfera(owocna współpraca między studentami, ze starszych roczników) , duża ilość terminów
  • współpraca z Śląskim Centrum Chorób Serca i Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii
  • zajęcia odbywają się w niewielkich odległościach ; Śląsk jest fajniejszy niż by się wydawało, Ligota (tam gdzie jest uczelnia) to miejsce praktycznie w lesie, często spotykamy dziki, zające, sarenki, kuny a miejsce na spacery jest cudne, piękne Rokitnickie Lasy

 

 

  • zbyt duża ilość studentów, liczne grupy kliniczne, trudny dostęp do Pacjenta , „szpilki zdawane na tabletach”, mały wybór fakultetów
  • Dziekanat od którego można uzyskać mało informacji
  • Duża selekcja na egzaminach(słaba zdawalność)

 

Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu Wydział Nauk o Zdrowiu i Kultury Fizycznej                kat. C

  • ogromne zaangażowanie prowadzących, którzy de facto też dopiero „uczą się uczyć” , małe grupy ćwiczeniowe, wiele dodatkowych warsztatów prowadzone przez specjalistów z danej dziedziny
  • dobre wyposażenie sal anatomicznych (stoły interaktywne „Anatomage”)
  • dobre akademiki za niewielką cenę, stosunkowo tanie życie

  • niezbyt bogate życie nocne ; )
  • Organizacja zajęć, egzaminów itp.
  • Zaopatrzenie Biblioteki

 

Uniwersytet Opolski  Wydział Przyrodniczno-Techniczny       kat.B                  

                                               

 

  • „prostudenckie podejście prowadzących, możliwość chodzenia do szpitala (w tym na blok chirurgiczny) i badania pacjentów już od pierwszego roku, nawet takie suche i czysto teoretyczne przedmioty są przekazywane w sposób kliniczny i pokazywany kiedy nam się to przyda w pracy lekarza”
  • Miła atmosfera
  • Nowoczesna infrastruktura szpitali i budynków uczelnianych

 

  • kłopoty z przenoszeniem się na inną uczelnię (duże różnice programowe)
  • Asystenci i Wykładowcy „zapożyczani” z innych uczelni
  • ciężka biochemia, ale do przejścia, czasami problemy z organizacją, mało materiałów studenckich bo jesteśmy młodym kierunkiem

 

 

Collegium Medicum w Bydgoszczy          kat. A

 

  • bardzo dobra baza szpitalna (Najlepszy szpital w Polsce- Centrum Onkologii, kilka oddziałów wiodących prym w swojej dziedzinie)
  • miasto dobrze skomunikowane z całą Polską(dobra lokalizacja)
  • świetne miejsca do aktywnego odpoczynku i nauki na łonie natury(np. Myślęcinek)

 

  • niski poziom organizacji i zarządzania uczelnią (Rektorat mieści się w sąsiednim Toruniu, co zdaniem wielu mocno hamuje rozwój Uczelni) Słaba organizacja na uczelni (dowiadywanie się o terminach zaliczeń czy dniach rektorskich na ostatnią chwilę), słabe zaopatrzenie biblioteki,
  • koła naukowe niewyczerpujące potencjału studentów
  • niedostateczna infrastruktura(brak budowy nowych budynków uczelnianych od wielu lat), bardzo mała Biblioteka, bardzo słabe wyniki z LEK’u

 

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku        kat. A

 

  • Miasto dobrze skomunikowane, małe odległości pomiędzy miejscami odbywania zajęć, piękna Biblioteka w Pałacu
  • „Podejście do studenta jak do człowieka, świetni lekarze, bliskość wszystkich wydziałów”
  • W miarę dużo wolnego, wolne często dla wszystkich np. przy świętach prawosławnych

 

  • Stosunkowo mało kół naukowych, mało konferencji naukowych
  • Skrajne położenie na mapie Polski
  • Obowiązkowe wykłady

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie                     kat.   B

 

  • Nowoczesne sale wysokiej wierności
  • Uczelnia wyposaża swoich studentów w fartuchy (krótkie, długie, spodnie) i stetoskopy
  • w granicach administracyjnych miasta 16 jezior!!!

 

  • Słaba organizacja czasowa zajęć
  • obowiązkowa 100% obecność na wykładach przez 6 lat studiów
  • uczelnia jest stosunkowo nowa, a więc na zajęcia trzeba jeździć na katedry matematyki, socjologii, biochemii (duże odległości)

 

Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu                                kat. A

 

  • „Prostudenckie podejście uczelni i prowadzących; duży wybór kół naukowych i bogate zaplecze naukowe, w którym mogą działać studenci, stosunkowo łatwy 1 rok, tylko 4 kolokwia z anatomii”
  • Lokalizacja zajęć, czyli kampus, na którym się odbywają zajęcia do 3 roku, a następnie w szpitalu akademickim albo na Krakowskiej (stomatologia)
  • oddziały szpitalne na bardzo wysokim poziomie

 

  • niskie wyniki LEK’u
  • „średnia organizacja, zajęcia w różnych częściach miasta, część katedr/kliniki jest średnio wyposażona, jak na tę wielkość miasta to infrastruktura nie jest adekwatna”
  • stosunkowo mała ilość konferencji

Pomorski Uniwersytet Medyczny        kat. A

 

  • Miłe podejście lekarzy w szpitalach,Życzliwe podejście kadry do studentów, którym zależy głównie na tym, żeby ich nauczyć, a nie wyrzucić z uczelni i pokazać, że nic nie umieją” ; chętni do nauki młodszych pokoleń, przyjazny i pomocny Dziekanat Wydziału lekarskiego
  • dobrze przeprowadzane zajęcia, skupienie się na najważniejszych przedmiotach
  • Brak wyścigu szczurów! Brak list na wykładach!

 

  • Bardzo duże okienka w planie. Budynki zakładów często przestarzałe. Mało miejsc do przesiadywania podczas okienek wokół szpitali.
  • dzielnica Pomorzany, w której odbywa się większość zajęć. „dość dalekie odległości do pokonywania każdego dnia”
  • „dużo rzeczy, które są uznawane tylko w Szczecinie typu XIII nerw czaszkowy; średnio atrakcyjna lokalizacja”
    „Z niektórych przedmiotów zbyt wysokie wymagania aby zdać- egzamin z histologii- test wielokrotnego wyboru, wymagane 75% żeby zdać”

 

Uniwersytet Medyczny w Łodzi              kat. A+

  • możliwość uczestniczenia w wielu kołach naukowych oraz organizacja mnóstwa konferencji, możliwość REALNEJ pracy naukowej w czasie studiów i publikowania prac w czasopismach
  • największe centrum symulacji medycznych w Polsce
  • prostudenckie nastawienie asystentów

 

  • konieczność przemieszczania się pomiędzy jednostkami(czasem duże odległości)
  • miasto trochę zaniedbane, czasem brakuje wydarzeń dla studentów
  • Regulaminy-zbieranie punktów za każdą procedurę. Ciężko jest wyrobić normę punktów, nie mówiąc o tym, ze jeśli ktoś chce wyższa ocenę to jest to niesamowicie trudne do uzyskania

 

 

 

wyjaśnienie oznaczeń kategorii:

A+  – poziom wiodący

A    – poziom bardzo dobry

B    – poziom zadowalający z rekomendacją wzmocnienia działalności naukowej, badawczo-rozwojowej lub stymulującej innowacyjność gospodarki

C     – poziom niezadowalający

*źródło: http://www.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2018_10/0a5e15c139f6206c8e4925411d7cf751.pdf

 

16+