TOP 3 OPINIE o uczelniach medycznych
Na podstawie przesłanych do nas BLISKO TYSIĄCA opinii studentów (SERDECZNE PODZIĘKOWANIA dla @gf_medstudent ; @dr_kasia_ ; @nie.oddam.fartucha za współpracę przy tym projekcie 🙂 )
, dokonujemy dla Was aktualizacji 2019 naszego artykułu !
Materiał ma charakter poglądowy i ma na celu pomóc Wam w wyborze najbardziej odpowiedniej dla Was Uczelni.
Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!
Przyjemnej lektury! 😊
Warszawski Uniwersytet Medyczny kat. A*
- Bezstresowe zajęcia, zdecydowana większość asystentów przykłada się do swoich obowiązków, stosunkowo łatwo zdać z tzw. „niepotrzebnych przedmiotów”
- liczne prężnie działające koła naukowe, wysokie stypendia dla studentów; spora ilość ciekawych dobrze prowadzonych warsztatów – możliwość rozwoju zainteresowań, samorząd studencki organizujący mnóstwo wyjazdów
- Campus uniwersytecki Banacha!!! – infrastruktura na poziomie europejskim
- zajęcia odbywają się w odległych miejscach na mapie Warszawy( w szczególności II Wydział Lekarski)
- wysokie koszty utrzymania
- wysoka konkurencja w odbyciu stażu podyplomowego
Gdański Uniwersytet Medyczny kat. A
- większość zajęć w nowo-rozbudowanym campusie uczelni (CMI, CMN, centrum symulacji medycznej) , nie ma potrzeby przemieszczenia się po mieście
- dobra organizacja zajęć – studenci dobrze poinformowani; większość spraw ze strony Uczelni można załatwić przez internet (praktyki, fakultety i wiele innych)
- MORZE ; )
- skrajne położenie na mapie Polski
- „troszkę przesada z anatomia na I roku (otwarte koła, bardzo szczegółowe) ; brak możliwości poprawy kolokwiów”
- „Oddalenie od przystanku tramwajowego (wchodzenie pod górę rano zabija), duży odrzut na pierwszych dwóch latach, 9(!) kolokwiów w soboty na trzecim roku.
Uniwersytet Medyczny w Poznaniu kat. A (I i II wydział)
- wysoka jakość kształcenia, świetna infrastruktura – dobrze wyposażona biblioteka (w dni powszednie otwarta do 24 ! ) , „know-how”
- uczelnia bardzo „prostudencka”, konstruktywna relacja na linii uczelnia- student ; (nauczyciele akademiccy, ciekawie prowadzone zajęcia, dużo kół naukowych i organizowanych konferencji o zasięgu międzynarodowym)
- praktycznie nastawieni prowadzący, mniej ważne przedmioty występują w modułach, wzajemna pomoc koleżeńska
- zbyt liczne grupy kliniczne
- Nie ma wad, UMP to wzór uczelni medycznych (wyj. red. może to trochę nie fair ale taka odpowiedź, bardzo często pojawiała się w Waszych wiadomościach, dlatego chcąc być rzetelni publikujemy ją)
- „dla kogoś wadą może być brak jednego, centralnego szpitala klinicznego” – szpitale są rozrzucone po całym mieście
Uniwersytet Medyczny w Lublinie kat. B
- ładne miasto, mające swój niepowtarzalny klimat, „ zwarta infrastruktura”
- mnóstwo stowarzyszeń i kół naukowych, ZPIT (jedyny Zpit Uniwersytetu Medycznego w PL) , nowe centrum
- dobra zdawalność egzaminów, dobra atmosfera na uczelni pomiędzy studentami
- słabe wyposażenie biblioteki
- „Centrum symulacji prowadzone bez składu i pomysłu, przeładowanie obowiązkowymi fakultetami, niedobór przydatnego szkolenia praktycznego”
- czasami zbyt małe zaangażowanie asystentów
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach kat. B
- Nowa infrasktura uczelni (nowa hala sportowa), nowoczesne i kompletne wyposażenie sal ćwiczeniowych
- Bardzo dużo można skorzystać na zajęciach klinicznych, gdzie mamy max 5 osobowe grupy
- wysoki poziom nauczania anatomii, odpowiednie podejście prowadzących do studenta,
- Fakultety na mało interesujące tematy
- Problemy z planem zajęć(brak dobrej organizacji)
- duża ilość “okienek” w planie, duży nacisk na mało potrzebne przedmioty np. biostatystyka,
Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum w Krakowie kat. A
- Wysoki poziom nauczania (bardzo wysoki średni wynik z LEK’u) ; Studenci mają wpływ na harmonogram organizacyjno-dydaktyczny
- Dobra relacja na linii Dziekanat – Student
- Duży potencjał do rozwoju na tle naukowym, dobra dostępność materiałów naukowych
- Fizjologia, Biochemia, Anatomia(pół roku), Histologia, Genetyka na pierwszym roku studiów
- smog
- liczne grupy kliniczne, „ciężkie trudne do przewidzenia egzaminy”
Uniwersytet Zielonogórski Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu kat. B
- dobrze zaopatrzona biblioteka
- dobra atmosfera na uczelni, małe grupy kliniczne
- dobrze określone wymagania na konkretny egzamin
- Asystenci i Wykładowcy „zapożyczani” z innych uczelni
- słaba organizacja zajęć, plan zajęć
- brak studenckich stołówek
Uniwersytet Rzeszowski Wydział Medyczny kat. B
- świeże i rzetelne podejście lekarzy w grupach, większość wykładowców jest „ok” i chcą czegoś nauczyć, dużo odpowiedzi ustnych, co zmusza do nauki i nie ma szans zdać na bazach, giełdach, miasto wspaniałe, wszystko na miejscu
- małe grupy kliniczne(dobry dostęp do pacjenta)
- znaczące inwestycje w infrastrukturę (np. dobrze wyposażany zakład anatomii ze stołem interaktywnym umożliwiającym wirtualną sekcję, sale zajęć wyposażone w ok. 30 stanowisk z nowymi mikroskopami)
- atmosfera pomiędzy studentami
- Zła organizacja zajęć ( zajęcia od 7.30-20.30), brak odstępu miedzy końcem semestru a początkiem sesji, sesja poprawkowa w lipcu
- skrajne położenie na mapie Polski
Śląski Uniwersytet Medyczny kat. A
- Dobra atmosfera(owocna współpraca między studentami, ze starszych roczników) , duża ilość terminów
- współpraca z Śląskim Centrum Chorób Serca i Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii
- zajęcia odbywają się w niewielkich odległościach ; Śląsk jest fajniejszy niż by się wydawało, Ligota (tam gdzie jest uczelnia) to miejsce praktycznie w lesie, często spotykamy dziki, zające, sarenki, kuny a miejsce na spacery jest cudne, piękne Rokitnickie Lasy
- zbyt duża ilość studentów, liczne grupy kliniczne, trudny dostęp do Pacjenta , „szpilki zdawane na tabletach”, mały wybór fakultetów
- Dziekanat od którego można uzyskać mało informacji
- Duża selekcja na egzaminach(słaba zdawalność)
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu Wydział Nauk o Zdrowiu i Kultury Fizycznej kat. C
- ogromne zaangażowanie prowadzących, którzy de facto też dopiero „uczą się uczyć” , małe grupy ćwiczeniowe, wiele dodatkowych warsztatów prowadzone przez specjalistów z danej dziedziny
- dobre wyposażenie sal anatomicznych (stoły interaktywne „Anatomage”)
- dobre akademiki za niewielką cenę, stosunkowo tanie życie
- niezbyt bogate życie nocne ; )
- Organizacja zajęć, egzaminów itp.
- Zaopatrzenie Biblioteki
Uniwersytet Opolski Wydział Przyrodniczno-Techniczny kat.B
- „prostudenckie podejście prowadzących, możliwość chodzenia do szpitala (w tym na blok chirurgiczny) i badania pacjentów już od pierwszego roku, nawet takie suche i czysto teoretyczne przedmioty są przekazywane w sposób kliniczny i pokazywany kiedy nam się to przyda w pracy lekarza”
- Miła atmosfera
- Nowoczesna infrastruktura szpitali i budynków uczelnianych
- kłopoty z przenoszeniem się na inną uczelnię (duże różnice programowe)
- Asystenci i Wykładowcy „zapożyczani” z innych uczelni
- ciężka biochemia, ale do przejścia, czasami problemy z organizacją, mało materiałów studenckich bo jesteśmy młodym kierunkiem
Collegium Medicum w Bydgoszczy kat. A
- bardzo dobra baza szpitalna (Najlepszy szpital w Polsce- Centrum Onkologii, kilka oddziałów wiodących prym w swojej dziedzinie)
- miasto dobrze skomunikowane z całą Polską(dobra lokalizacja)
- świetne miejsca do aktywnego odpoczynku i nauki na łonie natury(np. Myślęcinek)
- niski poziom organizacji i zarządzania uczelnią (Rektorat mieści się w sąsiednim Toruniu, co zdaniem wielu mocno hamuje rozwój Uczelni) Słaba organizacja na uczelni (dowiadywanie się o terminach zaliczeń czy dniach rektorskich na ostatnią chwilę), słabe zaopatrzenie biblioteki,
- koła naukowe niewyczerpujące potencjału studentów
- niedostateczna infrastruktura(brak budowy nowych budynków uczelnianych od wielu lat), bardzo mała Biblioteka, bardzo słabe wyniki z LEK’u
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku kat. A
- Miasto dobrze skomunikowane, małe odległości pomiędzy miejscami odbywania zajęć, piękna Biblioteka w Pałacu
- „Podejście do studenta jak do człowieka, świetni lekarze, bliskość wszystkich wydziałów”
- W miarę dużo wolnego, wolne często dla wszystkich np. przy świętach prawosławnych
- Stosunkowo mało kół naukowych, mało konferencji naukowych
- Skrajne położenie na mapie Polski
- Obowiązkowe wykłady
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie kat. B
- Nowoczesne sale wysokiej wierności
- Uczelnia wyposaża swoich studentów w fartuchy (krótkie, długie, spodnie) i stetoskopy
- w granicach administracyjnych miasta 16 jezior!!!
- Słaba organizacja czasowa zajęć
- obowiązkowa 100% obecność na wykładach przez 6 lat studiów
- uczelnia jest stosunkowo nowa, a więc na zajęcia trzeba jeździć na katedry matematyki, socjologii, biochemii (duże odległości)
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu kat. A
- „Prostudenckie podejście uczelni i prowadzących; duży wybór kół naukowych i bogate zaplecze naukowe, w którym mogą działać studenci, stosunkowo łatwy 1 rok, tylko 4 kolokwia z anatomii”
- Lokalizacja zajęć, czyli kampus, na którym się odbywają zajęcia do 3 roku, a następnie w szpitalu akademickim albo na Krakowskiej (stomatologia)
- oddziały szpitalne na bardzo wysokim poziomie
- niskie wyniki LEK’u
- „średnia organizacja, zajęcia w różnych częściach miasta, część katedr/kliniki jest średnio wyposażona, jak na tę wielkość miasta to infrastruktura nie jest adekwatna”
- stosunkowo mała ilość konferencji
Pomorski Uniwersytet Medyczny kat. A
- Miłe podejście lekarzy w szpitalach, „Życzliwe podejście kadry do studentów, którym zależy głównie na tym, żeby ich nauczyć, a nie wyrzucić z uczelni i pokazać, że nic nie umieją” ; chętni do nauki młodszych pokoleń, przyjazny i pomocny Dziekanat Wydziału lekarskiego
- dobrze przeprowadzane zajęcia, skupienie się na najważniejszych przedmiotach
- Brak wyścigu szczurów! Brak list na wykładach!
- Bardzo duże okienka w planie. Budynki zakładów często przestarzałe. Mało miejsc do przesiadywania podczas okienek wokół szpitali.
- dzielnica Pomorzany, w której odbywa się większość zajęć. „dość dalekie odległości do pokonywania każdego dnia”
- „dużo rzeczy, które są uznawane tylko w Szczecinie typu XIII nerw czaszkowy; średnio atrakcyjna lokalizacja”
„Z niektórych przedmiotów zbyt wysokie wymagania aby zdać- egzamin z histologii- test wielokrotnego wyboru, wymagane 75% żeby zdać”
Uniwersytet Medyczny w Łodzi kat. A+
- możliwość uczestniczenia w wielu kołach naukowych oraz organizacja mnóstwa konferencji, możliwość REALNEJ pracy naukowej w czasie studiów i publikowania prac w czasopismach
- największe centrum symulacji medycznych w Polsce
- prostudenckie nastawienie asystentów
- konieczność przemieszczania się pomiędzy jednostkami(czasem duże odległości)
- miasto trochę zaniedbane, czasem brakuje wydarzeń dla studentów
- Regulaminy-zbieranie punktów za każdą procedurę. Ciężko jest wyrobić normę punktów, nie mówiąc o tym, ze jeśli ktoś chce wyższa ocenę to jest to niesamowicie trudne do uzyskania
wyjaśnienie oznaczeń kategorii:
A+ – poziom wiodący
A – poziom bardzo dobry
B – poziom zadowalający z rekomendacją wzmocnienia działalności naukowej, badawczo-rozwojowej lub stymulującej innowacyjność gospodarki
C – poziom niezadowalający
*źródło: http://www.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2018_10/0a5e15c139f6206c8e4925411d7cf751.pdf
Где можно отремонтировать робот-пылесос ICLEBO?
Здесь точно можно [url=https://remont-nt.ru/]https://remont-nt.ru/[/url] отремонтировать Ваш поврежденный робот-пылесос!
[url=https://remont-nt.ru/]Ремонт роботов пылесосов ilife москва ювао[/url] по низким ценам!
Нужна помощь, где! можно отремонтировать робот-пылесос ILIFE?
Уверен, что здесь можно [url=https://remont-nt.ru/]https://remont-nt.ru/[/url] отремонтировать Ваш поломанный робот-пылесос!
[url=https://remont-nt.ru/]Ремонт роботов пылесосов тефаль в москве[/url] по низким ценам!
Подскажите, где можно отремонтировать робот-пылесос KITFORT?
Уверен, что здесь можно [url=https://iclebo-samara.ru/]https://iclebo-samara.ru/[/url] отремонтировать Ваш сломанный робот-пылесос!
[url=https://iclebo-samara.ru/]Ремонт роботов пылесосов lg в москве[/url] по низким ценам!
Нужен совет! Где можно отремонтировать робот-пылесос Ilife v7?
Здесь можно [url=https://iclebo-samara.ru/]https://iclebo-samara.ru/[/url] отремонтировать Ваш сломанный робот-пылесос!
[url=https://iclebo-samara.ru/]Irobot диагностика блока питания[/url] по низким ценам!
Как можно отремонтировать робот-пылесос LG?
Тут точно можно [url=https://penza-remontsm.ru/]https://penza-remontsm.ru/[/url] отремонтировать Ваш вышедший из строя робот-пылесос!
[url=https://penza-remontsm.ru/]Ремонт роботов пылесосов в москве у официалов[/url] по низким ценам!
Где можно купить одежду с символикой мерча ROBLOX?
[url=https://futbolki-roblox.ru/]Тут точно[/url] можно купить брендовую одежду и аксессуары с принтом ROBLOX для мужчин,женщин и детей. Покупайте в интернет-магазине с доставкой по Москве и всей России.
[url=https://futbolki-roblox.ru/products/collection/futbolki/]Футболка roblox piggy[/url] отличного качества!
Где можно купить одежду с символикой мерча ROBLOX?
[url=https://futbolki-roblox.ru/]Вот тут[/url] можно купить брендовую одежду и аксессуары с принтом ROBLOX для мужчин,женщин и детей. Покупайте в интернет-магазине с доставкой по Москве и всей России.
[url=https://futbolki-roblox.ru/products/collection/futbolki/]Футболка роблокс для мальчиков купить[/url] отличного качества!
[url=http://fcialisj.com/]cialis prices[/url]
Excellent article. Keep posting such kind of info on your page.
Im really impressed by your blog.
Hey there, You have performed an excellent
job. I’ll definitely digg it and in my view recommend to my
friends. I am sure they’ll be benefited from this
site.
Heya i’m for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.
Heya i’m for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.
what erectile funtion meds work the best
is erectile dysfunction curable
erectile function scale
Na Śląskim Uniwersytecie Medycznym są 2 Wydziały Lekarskie: Ligota oraz Zabrze. W przedstawionych plusach ktoś zupełnie pomieszał te miejscowości ze sobą. Rokitnickie lasy występują w Zabrzu, gdzie miesci się uczelniany stary Kampus, natomiast nijak się to ma do Ligoty. Osobiście polecam Zabrze, jest bardziej “ludzko”, nie ma wyścigu szczurów, a studenci dobrze współpracują ze sobą i ze starszymi rocznikami.
Śląskie Centrum Chorób Serca i Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii to też jednostki, które umożliwiają rozwój studentów z Zabrza, bo właśnie tam odbywa się część zajęć, co jest zaletą.
Guzel Rus ve Ukraynali kizlarin fotograflari – [url=https://tr.pinterest.com/allenturkishideas/rus-guzel-bayan/]rus mature[/url]
Na UWM serio trzeba chodzić na wszystkie wykłady przez 6 lat?! 😀 Współczuję… Poznań na zawsze w moim sercu <3
Odnośnie UWM- owszem dostajemy fartuchy od uczelni (od dwóch lat tylko z okazji Ceremonii White Coat na 3 roku) wcześniej rzeczywiście niektóre roczniki dostały również stetoskopy, młotki neurologiczne i bluzy medyczne. Dodatkowo zajęcia są na innych wydziałach tylko na 1 i 2 roku (później głównie w szpitalach i Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym z Centrum Symulacji. Nie są to takie odległości jak np w Poznaniu między szpitalami. Minusem jest straszny bałagan w planie (czasem zajęcia 7-20 bez przerwy a czasem tylko bloki i ma się wolne), brak konferencji (niewiele) i wspomniane obowiązkowe wyklady
Jedna mała uwaga – kat. C w Radomiu dotyczy całego wydziału (kosmetologia, fizjoterapia, pielęgniarstwo, WF! i dopiero lekarski) jako jedni z nielicznych nie jesteśmy uniwersytetem medycznym więc oceniając wydział, komisja nie ocenia jedynie lekarskiego 🙂
Skąd te oceny literkowe? Bo jeśli to są te, co wystawiają zewnętrzne komisje (a nie ocena autora artykułu), to w Lublinie są dwa wydziały lekarskie, IIWL otrzymał kategorię A. W raporcie PKA też nie było nic o “słabym wyposażeniu biblioteki”, sama też nic takiego nie zauważyłam (z moich rozmów z kolegami z Wawy wynika, że u nich jest nawet gorzej, bo im nie starcza podręczników na wszystkich studentów, a jednak nad ich zaopatrzeniem się rozpływacie :/ )
Zauważyłem w tym artykule mały błąd. Na UJ CM od roku 2017/2018 anatomia trwa 2 semestry ( a dokładnie do maja), natomiast biochemia 3 semestry i egzamin końcowy pisze się na sesji zimowej na II roku.
Rafał dziękujemy za bystre oko! 😀 Dzisiaj to poprawimy! 🙂
Pozdrawiam
W Gdańsku są też małe grupy kliniczne – 4 osoby
W Bydgoszczy kilka lat temu otworzyli całkowicie nowe skrzydło budynku z salami operacyjnymi, OITem i SORem i nowy budynek w którym jest psychiatria, dermatologia i geriatria. Nowe budynki szpitalne otwierają. Uczelnianych rzeczywiście nie ma nowych
świetny , artykuł, kawał dobrej roboty, czegoś takiego jeszcze nie spotkałem, pozdrawiam Autorów 🙂
Rzeszów ma kategorię B
A rzeczywiście, przepraszamy za niedopatrzenie w czerwcu pozytywnie rozpatrzono odwołanie. Dziękujemy za uwagę.